Како Илон Маск може да го спаси грчки Larco, без да се мачи?

137

Името на компанијата Larco некогаш беше симбол на гордост за Грција. Во 60-тите години од минатиот век, државната компанија што работи во рударската и металуршката индустрија вработуваше толку многу луѓе што земјата изгради две населби за сместување на своите вработени, градејќи училишта, спортски објекти, па дури и цркви.

На крајот на седумдесетите, компанијата го изгради и најдолгиот транспортер во Европа – производна линија долга 7,5 километри што ја носи извлечената руда директно кон морето, од каде што се транспортира на странските пазари.

Денес, грчката компанија е единствената што остана во Европската унија (ЕУ) со топилница за никел, но се бори и со сериозни финансиски проблеми што наскоро може да ја остават во историјата.

Но, американскиот претприемач Илон Маск може да го спречи ова, дури и да не се мачи. Следните неколку месеци треба да одлучат за судбината на Larco, основана во 1963 година, и тоа дали ќе има доволно интерес за неговите средства и деловно работење.

Според Катимерини, тие можат да станат попривлечни за инвеститорите по коментарот на основачот на Tesla.

Уште во март стана јасно дека компанијата ќе мора да ги продаде своите средства доколку не се најде купувач за неа. Минатата недела беа отворени првите тендери за три рудници на Larco за наддавање и наскоро ќе стане јасно што ќе се случи со топилницата за никел на компанијата.

Добрата вест е дека ова се случува во време кога побарувачката за нејзината основна дејност, топењето на никел, расте благодарение на употребата на металот во производството на батерии за електрични возила, пишува Катимерини.

“До сите компании во рударската индустрија – ве молиме вадете повеќе никел. Каде и да сте во светот, направете го тоа и не чекајте неговото барање да го достигне својот врв, како пред пет години. Tesla ќе ви обезбеди џиновски долгорочен договор ако ископате никел ефикасно и еколошки“, побара неодамна Маск.

Како пример во овој поглед, може да се забележи дека електричен автомобил Модел 3 содржи околу 30 килограми никел во своите батерии.

Под различни околности, Larco би изгледал како драгоцено средство, бидејќи е единствениот производител на никел во Европската унија и еден од петте најголеми во светот, објавија грчките медиуми.

Тие додаваат дека хроничните проблеми на компанијата значат, сепак, дека потенцијалниот купувач ќе мора да вложи стотици милиони евра за да го осигури своето работење, и финансиски и еколошки.

Фото: Twitter