На автопатот од нигде до никаде: Кинезите граделе спротивно од проектот

205

Компанијата China Road and Bridge Corporation (CRBC), главниот изведувач за изградба на приоритетниот дел од автопатот, изведувл градежни работи спротивно на одобрениот главен проект, се вели во документацијата на фирмата Монтепут, до која дошла организацијата Akcija za socijalnu pravdu (ASP).

Во делот на документацијата на Владината компанија Монтепут за реализација на проектот за изградба на автопатот Бар-Бољаре, односно делницата Смоковац-Матешево, што ја доби АЅР врз основа на Законот за слободен пристап до информации, се наведува дека CRBC го сменила одобрениот главен проект и изведувала градежни работи спротивно на тој проект, што се некои од причините за одложувањето на завршувањето на работите, која следната година ќе влезе во седмата година од реализацијата, пишува Дан. Инаку познатиот New York Times неодамна го опиша делот од автопатот Бар-Бољаре во текст во кој го нарекува пат од нигде до никаде.

Договорот е заклучен во 2014 година и подразбира проектирање и изградба.

Обврската на CRBC е да го направи главниот проект, да изгради, набави и инсталира опрема и инсталации за делот од автопатот Смоковац-Матешево, да ги отстрани можните недостатоци и да обезбеди функционална исправност и комплетност на работите.

Работите официјално започнаа во мај 2015 година и рокот за завршување беше четири години, односно до мај 2019 година. Меѓутоа, работата до денес не е завршена, ниту пак е повлечен целиот договорен износ на кинескиот заем, а целиот проект ќе продолжи барем до следната година.

Меѓу причините што влијаеа на одложувањето на изградбата на делот Смоковац-Матешево се, како што дознава Дан од ASP,  е бавен напредок во развојот на главниот проект, промена на проектот од CRBC по добивање одобрение за главниот проект. Како што се додава, една од причините за одложувањето на реализацијата на работата е тоа што CRBC ги изведувала градежните работи на начин што не е во согласност со одобрениот главен проект.

Звучи неверојатно, но до средината на оваа година, CRBC одби да даде информации во врска со количините на материјали потрошени за изградба на автопатската делница, додека не беа примени информации за состојбата на материјалната потрошувачка и состојбата на залихите, што е договорно обврска. ASP не знае дали овој проблем е решен во меѓувреме “, велат од невладината организација.

Основниот договор беше склучен на 809,6 милиони, но беше зголемен за близу 100 милиони евра со подоцнежните анекси.