
Судејќи според масовниот егзодус од неговата платформа, на Елон Маск му останува малку време да докаже дека неговите одлуки имаат смисла. Преименувањето на Twitter во X ќе уништи најмалку 4 милијарди долари и до 20 милијарди долари од вредноста на брендот
Иако јавноста донекаде се навикна на избрзаните потези на најбогатиот човек на светот, Илон Маск, неговата последна одлука сепак предизвика чувство на благ шок и неверување. Како што веќе сите знаат, Маск една мирна јулска ноќ ги стави рацете на тастатурата и му објавил на светот дека планира да се ослободи од сината птица, симболот на Твитер и да ја преименува платформата во – X. Заедно со препознатливата птица, според по желбите на сопственикот, сите зборови што се поврзуваат со добро познато име, како што се твит, твитување или твитови (вработени во Твитер).
Тој потег, пренесува магазинот Тајм, предизвика бурни реакции кај корисниците на Твитер кои не можат да се помират со фактот дека нивната омилена платформа го менува името и изгледот, но и кај инвеститорите, бидејќи се проценува дека ребрендирањето ќе збрише најмалку четири милијарди, а најмногу дваесет милијарди долари во вредност на брендот.
Аналитичарите сметаат дека ребрендирањето, особено финансиски, е голема грешка бидејќи е еден од најпрепознатливите и највредните брендови во светот на дигиталните мрежи. Не само што сината птица ги красеше веб-страниците на големите и малите бизниси (заедно со логоата на Инстаграм и Фејсбук), речникот на Твитер стана вграден во модерната култура, а термините редовно ги користеа сите што комуницираат со широка публика, од познати личности до политичари. Со новото име платформата ќе треба да се гради практично од нула во културна и деловна смисла.
Пад на вредноста
Новиот извршен директор на X (екс Твитер) Линда Јакарино на социјалната мрежа објави дека во животот, како и во бизнисот, ретко се добива втора шанса да оставите добар впечаток. Добро, но дали се сигурни дека ова е вистинскиот начин? Имено, и други технолошки компании се потрудија да остават добар впечаток со нови имиња. Google, на пример, се преименува себеси во Alphabet за да им овозможи на другите бизниси во компанијата да се развиваат без да бидат поврзани со популарниот пребарувач. Фејсбук, од друга страна, го промени своето име во Мета платформи за да ја нагласи својата посветеност на развојот на метаверзумот. Сепак, без разлика што извршија (скапо) ребрендирање, не се осмелија да го сменат името на нивните клучни производи . Затоа што сè уште стои. Консултантската компанија Brand Finance, пишува Time, проценила дека брендот Twitter вреди четири милијарди долари, вредноста на Facebook се искачи на дури 59 милијарди, а Instagram на 47,4 милијарди долари. Универзитетот Вандербилт, пак, тврди дека Твитер е значително повреден од претходно споменатата проценка, дека вреди од петнаесет до дваесет милијарди долари. Иако очигледно има огромна разлика во вредноста во зависност од тоа кој е проценител, вредноста на платформата е значително намалена од преземањето, за најмалку 32 отсто. Со оглед на тоа што се промени и перцепцијата за Твитер, неговите клучни играчи – огласувачите – избегаа од платформата. Загрижени поради контроверзните јавни настапи на Маск и променетите правила на игра, решиле да ги повлечат пресметките од платформата, па, како што објави самиот сопственик, приходите од реклами буквално се преполовиле од октомври, кога тој ја презел платформата. Како што изјави за Тајм аналитичарот на Insider Intelligence, Јасмин Енберг, најголемиот предизвик е што корпоративниот бренд на Твитер е силно поврзан со личниот бренд на Илон Маск. Во оваа смисла, не е важно како се вика платформата, нејзината вредност е веќе изгубена во очите на корисниците и пресметките на огласувачите.
Консултантот на Метафорс, Ален Адамсон, во предвидувањето на иднината на Твитер (или на Х), отиде чекор подалеку со изјавата дека одлуката за ребрендирање е донесена „од его“ и не е резултат на стратешко размислување бидејќи е од суштинско значење за бизнисот. Според неговото мислење, постојат големи шанси платформата да замине во историјата и да остане запаметена како еден од најбрзите неуспеси на бизнис или бренд.