Европската унија ги потврди високите царини за кинеските електрични возила, кои веднаш стапуваат во сила

43

Европската комисија денеска соопшти дека воведе привремено повисоки царини за увоз на електрични возила од Кина, истовремено нагласувајќи дека разговорите со Пекинг за решение на целата ситуација се уште се во тек.

Како што е наведено во соопштението, во иднина за автомобилите на компанијата BYD ќе се плаќа царина од 17,4 отсто, Geely ќе плаќа 19,9 отсто, а SAIC 37,6 отсто.

Другите кинески производители на автомобили ќе плаќаат тарифи од 20,8 отсто, додека компаниите што не соработувале во истрагата за субвенционирање на ЕУ се соочуваат со царини од 37,6 отсто.

Овој потег, откриен на почетокот на јуни, е резултат на деветмесечна истрага која откри дека се испумпуваат субвенции низ синџирот на снабдување на BEV од кинеско производство, и од домашни и од странски компании. Јавните пари беа откриени насекаде, велат официјалните лица, од ископувањето на суровини потребни за производство на батериите до услугите за испорака што се користат за носење на готовите производи на бреговите на Европа.

Големиот обем на субвенциите им овозможува на кинеските производители да ги нудат своите BEV по значително пониски цени од оние што се продаваат во ЕУ, каде што трошоците за енергија и работна сила се многу повисоки. Разликата во цената предизвика брз пораст на кинескиот увоз на BEV: од 3,9% удел на пазарот во 2020 година на 25% на крајот на 2023 година, според податоците од Брисел.

Овој бран на евтин увоз претставува „закана од економска повреда“ за индустријата на ЕУ што може да доведе до катастрофални загуби и да се закани на повеќе од 12 милиони директни и индиректни работни места, предупреди извршната власт на Унијата.

Затоа, тарифите се неопходни за да се неутрализираат придобивките од субвенциите.

Германија, глобален извозник на автомобили со длабоки врски со кинескиот пазар, и Унгарија, растечки центар за кинески инвестиции, се меѓу оние кои веројатно ќе се спротивстават на тоа, иако можеби немаат бројки за да ја поттикнат иницијативата.

Спротивно на тоа, Франција и Италија ги поддржуваат давачките.

Во меѓувреме, Брисел и Пекинг ќе разговараат за можни решенија кои би можеле да го спречат трајното наметнување царини. Разговорите ќе бидат на политичко и техничко ниво.