Цените на гасот најниски од јуни: Роснефт го проширува бизнисот и покрај санкциите на ЕУ

55

Цените на природниот гас во Европа паднаа во вторник, на 18 октомври, на најниско ниво во последните четири месеци, покажуваат податоците на Лондонската интерконтинентална берза.

Ноемвриските фјучерси во центарот TTF во Холандија паднаа за цели 7% до 1.202 долари за 1.000 кубни метри, или 118 евра за домаќинство мегават-час, во раната трговија, што е најниско во еден ден од 15 јуни.

Аналитичарите велат дека цените на природниот гас го продолжија својот надолен тренд овој месец, поттикнати од позитивните извештаи за нивоата на складирање во ЕУ, кои достигнаа над 92 отсто минатата недела.

Сепак, деновиве во ЕУ е доста тензично, бидејќи вчера ЕК предложи итни мерки за решавање на високите цени на енергенсите, но членките на Унијата и понатаму се поделени кога станува збор за ограничување на цената на бензинот.

РТ понатаму пишува дека вчера беше петти последователен ден на пад на цената на гасот.

„Ваквата ситуација им се припишува на неколку земји во Европа кои велат дека понудата е здрава во пресрет на претстојната зима, додека благото и ветровито време значи дека побарувачката сè уште не почнала да расте во моментот“, соопшти Енерџи Данмарк, објави Блумберг.

Имено, временските прогнози ветуваат барем уште една недела топло време, што би можело да ги задржи цените на бензините на извесно време ниски.

Индијците и Кинезите се најголеми купувачи на руска нафта
Утринава, 19 октомври, RT пишува дека руската нафтена компанија Роснефт го проширува бизнисот со изнајмување танкери, во обид да ја поедностави испораката на нафта до клиентите пред санкциите на ЕУ, кои вклучуваат забрана за осигурување на пратки на руска нафта. Ројтерс беше првиот кој вчера пишуваше за тоа, повикувајќи се на извори запознаени со оваа тема.

Пред санкциите на Европската унија, „Роснефт“ ја користеше шемата „free-on-board“ (FOB) во продажбата на нафта, нудејќи ја нафтата на пристаништето, додека купувачот мораше да изнајми танкери, да плати транспорт, осигурување и трошоци за испорака. Претходно, компанијата имаше долгорочни договори со големи трговски групи кои покриваа најголем дел од оперативните трошоци.

Но, бидејќи забраната на ЕУ за осигурување на танкери со руска нафта стапи на сила на 5 декември, купувачите бараат од Роснефт да обезбеди испорака до крајната дестинација и да ги покрие трошоците за осигурување и транспорт.

Русија сè уште продава значителни количини сурова нафта на ЕУ, но кога ембаргото ќе стапи на сила, таа ќе мора да пренасочи 25% од извозот на нафта на нови пазари. Податоците од Refinitiv Eikon покажуваат дека извозот по морски пат на руската нафта од Урал во Азија веќе скокнал шест пати во периодот јануари-септември, во споредба со истиот период во 2021 година.

Индија, исто така, го зголеми купувањето на нафта за 13,5 пати во споредба со претходната година, само во првите осум месеци од оваа година. Во меѓувреме, Кина стана најголемиот увозник на руска нафта во периодот од мај до јули 2022 година. Со нудење транспортни услуги, Роснефт ќе им помогне на купувачите од несанкционираните региони да добијат нафта без одлагање, имајќи предвид дека многу од нив не се во можност да управуваат со товарот