Кина купува евтина нафта од Иран и Венецуела без страв од санкции

86

Кина го удвои увозот на иранска и венецуелска сурова нафта во 2021 година, купувајќи најголеми количества од режими, санкционирани од САД, во последните три години. Се чини дека Пекинг е подготвен да го преземе ризикот од санкции за да купи евтина нафта.

Преработувачите на суровини во најголемиот светски увозник купиле 324 милиони барели од Иран и Венецуела во 2021 година, околу 53 отсто повеќе од претходната година, според пазарната разузнавачка компанија Kpler. Ова е најмногу од 2018 година, кога Кина купи 352 милиони барели од двете нации.

Кинеските купувачи, особено приватните рафинерии, ја искористија цврстата линија на Вашингтон со Иран и Венецуела, продолжувајќи да ја купуваат нивната нафта долго откако нивните колеги од други места во Азија престанаа да купуваат. Ризикот дека не-американските ентитети би можеле да го изгубат пристапот до американскиот финансиски систем или да им се замрзнат американските средства доколку бидат осудени за кршење на санкциите, не ги одврати.

Презаситеноста на непродадениот товар, зголемените меѓународни цени и издавањето повеќе квоти за увоз на сурова нафта од Пекинг ги охрабрија приватните рафинерии да купуваат повеќе нафта од санкционираните земји. Овие пратки обично не се прикажуваат во официјалните царински податоци.

„Овој скок беше предизвикан од зголемувањето на цените на суровата нафта, поради што иранската сурова нафта барем се шпекулира дека е до 10 отсто поевтина кога се испраќа во Кина“, рече Ануп Синг, кој е одговорен за истражувањето на танкери во Braemar ACM Shipbroking Pte Ltd. Соединетите Држави, исто така, ги ублажија санкциите бидејќи се обидуваат да го оживеат нуклеарниот договор со Иран, рече тој.

Санкционираната нафта обично се транспортира на стари бродови кои инаку би биле отфрлени, што заштедува трошоци, според Синг. Товарот може да биде испратен директно од земјата на потекло до танкери кои пловат „во темнина“ – што значи дека нивните транспондери се исклучени – или префрлена помеѓу бродови на море за да се прикрие од каде доаѓа суровата нафта, рече тој.

Иранската и венецуелската сурова нафта често се преименуваат и се испорачуваат како нафта од Оман и Малезија. Кина не добива иранска нафта од декември 2020 година, додека увозот од Оман и Малезија е зголемен, покажуваат официјалните бројки.

Кинескиот увоз на санкционирана сурова нафта веројатно ќе остане покачен околу сегашното ниво на почетокот на оваа година, во услови на бавен напредок во нуклеарните преговори, според Браемар и индустрискиот консултант Energy Aspects Ltd.

Глобалните цени на нафтата, кои скокнаа за речиси 50 отсто во изминатата година, исто така ги прават поефтините, санкционирани количини, поатрактивни. Ова може да се влоши со даночните инспекции за загадување во кинеските приватни рафинерии, рече Јунтао Лиу, аналитичар во Energy Aspects во Лондон.

Цената на санкционираната нафта секогаш ќе биде ниска, рече Ема Ли, аналитичар од Сингапур во Vortexa Ltd. „За приватниците, поттикот е секогаш ниската цена во споредба со другите популарни сорти“.