Колку може да паднат цените на нафтата?

35

На 7 април, нафтата од типот „брент“ заврши над 85 долари за барел. Ова се случи неколку дена откако групата ОПЕК + објави дека ќе го намали своето производство за дополнителни 1,16 милиони барели дневно.

Еден месец подоцна, Брент е поевтин за речиси 10 долари. И покрај ветеното намалување на понудата, и покрај прекинот на производството во Курдистан и покрај растот на кинеската побарувачка, цените паднаа. А можеби ќе продолжи да паѓа, барем за некое време, како што пишува Ирина Слав за OilPrice.com.

Голема причина за падот на цените на кој бевме сведоци во изминатите четири недели беше економското расположение, особено економското расположение во САД, вели Слав. На аналитичарите лојални на федералната влада им снемува еуфемизми за „рецесија“. Медиумите стануваат се похрабри во употребата на зборот. Не е ни чудо што цената на нафтата падна, вели таа.

Постојат многу причини за загриженост. Побарувачката за дизел падна по неколкумесечна загриженост дека САД се соочуваат со недостиг на дизел бидејќи побарувачката ја надмина понудата. „Тоа е една работа за која луѓето повеќе не треба да се грижат. Затоа што побарувачката за дизел е значително намалена, а тоа претставува поголеми проблеми: наречете го забавување, наречете го корекција, но она на што се сведува е она што еден аналитичар го нарече рецесија“.

„Ако тесно гледате на тоа и не знаете што прави пошироката економија, би рекле дека гледаме некаква индустриска рецесија“, изјави Том Клоус од Информативната служба за цената на нафтата за ФТ, коментирајќи ја ситуацијата со побарувачката на дизел.

Рецесијата е тука, без разлика на податоците
Во исто време, преработувачкиот сектор се намалува веќе шест месеци по ред, велат од Институтот за управување со набавки. Повторно се намали во април, иако S&P Global процени експанзија во секторот за изминатиот месец. Почнува да станува јасно зошто е толку тешко да се прогласи рецесија во САД во моментов.

Врз основа на најновите трендови на цената на нафтата, дефинитивно има рецесија, што и да кажуваат вистинските податоци. Добрата работа е што се чини дека оваа рецесија е, барем делумно, во главите на трговците со нафта, а не во реалната американска економија, каде услужниот сектор расте и покрај опаѓањето на производството.

Превирањата во банкарскиот сектор во последните недели, исто така, имаа многу врска со цените на нафтата: стравот од неуспех на банката се претвори во страв од поширока криза, што се претвори во страв од уништување на побарувачката на нафта и, следствено, распродажба.  Но, тука е работата – ситуацијата со снабдувањето може да се промени наскоро.

Побарувачката на нафта во Кина надмина 15 милиони барели дневно во март, соборувајќи рекорд. Залихите на сурова нафта во САД сега се под нивниот петгодишен просек за овој период од годината по долгата серија на неделни падови. И според Џон Кемп од Ројтерс и историските обрасци, растот на производството на нафта и гас во САД би можел значително да забави во наредните месеци.

Во колумна претходно овој месец, Кемп забележа неколкумесечно задоцнување помеѓу движењата на цените и активноста на дупчењето во САД, што значи дека се потребни неколку месеци за дупчењето да се прошири на кој било забележлив начин по одржливите добивки на цените. Исто така, истакна Кемп, потребни се неколку месеци помеѓу одржливиот пад на цените и последователниот пад на активноста за дупчење.

Поентата е дека американското производство веќе беше во пад во февруари, според последните официјални податоци. Вкупниот износ беше речиси 1,2 милиони барели дневно (bpd) повеќе од просекот во февруари 2022 година, но и повеќе од 80.000 барели дневно помалку од просекот во јануари 2023 година.

Тоа не е многу кога имате вкупно 12,5 милиони барели дневно, но тоа е многу поинаков развој од она што го предвиде Управата за енергетски информации за февруари: нов пораст на производството на рекордно високо ниво. Меѓународната агенција за енергија (ЕИА) сега предвидува дека рекордот ќе биде постигнат во март.

Ако ОВЖС направи правилно, цените би можеле дополнително да паднат, особено ако побарувачката за гориво продолжи да се намалува сега кога започнува сезоната на возење. Меѓутоа, ако се сфати погрешно, нафтата најверојатно повторно ќе „собере пареа“, освен ако, се разбира, не дојде до уште едно разгорување на грижите за рецесија.

„Распродажбата беше многу поголема од она што го покажуваат пазарните салда“, рече шефот за стоки на Citi, Едвард Морс, цитиран од Bloomberg претходно овој месец.

Со други зборови, движењето на цените на нафтата не е во согласност со основните вредности на нафтата, а корекцијата може да биде само прашање на време. Сепак, како што јасно покажува падот на цените во изминатиот месец, очекувањата за основните показатели се барем подеднакво важни, ако не и поважни, отколку самите фундаментални. Потребно е само уште едно банкарско домино да падне, заклучува Слав.