Металот кој е клучен за производството на батерии во електричните автомобили сега е шест пати поскап

111

Цената на литиумот е зголемена шест пати од почетокот на оваа година. Во април, еден тон од овој метал, клучен за производство на батерии што се користат во електричните автомобили, чинеше 78.000 долари.

Затоа Илон Маск, чија компанија Тесла е водечки производител на електрични автомобили, напомена дека неговата компанија можеби самата би можела да започне со ископ и рафинирање на лесен метал, што секако би ги чинело поевтино со оглед на овие цени, пишува хрватски Вечерњи лист.

Јасно е дека овој развој ја доведува во прашање целта за постепено укинување на возилата со мотори со внатрешно согорување, кои сочинуваат околу една четвртина од емисиите на јаглерод, до 2035 година. Цената на литиумот го достигна својот врв во април, а потоа благо падна, но остана далеку повисока отколку што беше во истото време минатата година, а минатиот месец изнесуваше 62.000 долари.

Но, Citigroup предвидува уште поголем раст на цените на литиумот во блиска иднина. Побарувачката вртоглаво порасна бидејќи електричните автомобили станаа попопуларни, а продажбата се удвои на 6,3 милиони минатата година и се зголеми на околу 26,7 милиони до 2030 година.

И не е сè до автомобилите, има нешто за паметните телефони, вселенската индустрија, подморниците, опремата за безбедност и ладење. Сите користат литиум. Тековното производство на литиум би можело да се прекине под притисокот на побарувачката веќе во 2026 година. Така, сега електричните возила, чија цена успешно се обиде да се намали во последните години, повторно стануваат поскапи, што ги прави помалку конкурентни од конвенционалните автомобили. И Тесла ги зголеми цените на своите автомобили за 20 проценти.

Производството на литиум би требало да се зголеми четирикратно до 2030 година за да се задоволи растечката побарувачка. Ова особено важи за Австралија, која е водечки производител на овој клучен метал. Таму пронашле ново наоѓалиште кое се проценува дека содржи 7,4 милиони тони литиум. Производството се зголемува и во Кина, која е најголемиот светски пазар за електрични автомобили. Сепак, за екстракција на еден тон литиум се потребни 2,2 милиони литри вода, па затоа постои и еколошки проблем.