Начини да се избере успешна иновација во време на криза

171

Рецесиите нудат големи можности за иноваторите. Тие можат да бидат добро време за воведување понуди што ја менуваат играта или едноставни, достапни решенија или за правење смели, стратешки потези.

Недостатокот на ресурси што обично следи по рецесија ги принудува иноваторите да прават работи што веќе требало да ги направат: внимателно размислете, повторно употребете некои работи  за да ги намалат трошоците, совладајте паметни стратешки експерименти и управувајте со ризиците од иновациите споделувајќи ги со другите. Се повеќе се чувствува чувството дека доаѓа рецесија. Ако е вистина, дали ќе ја забави иновативноста? Не мора. Историјата покажува дека рецесиите создаваат три специфични можности за иноваторите.

1. Зделки што ја менуваат играта

Стартапите со радикални производи или услуги кои „одекнуваат“ во време на рецесија лесно можат да полетаат. На пример, Airbnb, онлајн пазар за „места за престој“, беше основан во екот на рецесијата во 2008 година. Неговата услуга им се допадна на штедливите милениумци кои бараат евтин начин за патување, како и моделот на Uber.

„Нема подобро време за основање нова компанија или нова идеја од депресија или рецесија“, рече Џек Дорси, основач на Твитер.

Волт Дизни ја основал својата истоимена компанија во 1923 година, во време кога на светот очајно му била потребна надеж.

2. Едноставни, достапни решенија

Есента може да биде одлично време за воведување понуди кои се поврзуваат со потрошувачите кои имаат поцврсти врски или се штедливи во секоја ситуација.

По Втората светска војна, во текот на 1948 и 1949 година, дојде до рецесија. Во 1948 година, Мекдоналд ги отпуштија сите свои вработени, го затворија водечкиот ресторан, инсталираа нова опрема и повторно беа отворени три месеци подоцна со нов пристап кон подготовката на храната. Наместо да има само еден вешт готвач за да ги прави нарачките, Мекдоналдс го поедностави менито за помалку вештите да можат да го подготвуваат истото одново и одново. Сите ставки од менито на Мекдоналдс можеа да се јадат со една рака – додека потрошувачите возат.

Тоа беше пристапот на линијата за склопување на Хенри Форд применет за услугата за храна. Браќата го нарекоа моделот „Speedee Service System“. Ова многу го олесни ангажирањето на редовни работници и готвачи, а на Мекдоналдс му овозможи да ги намалат цените и да ја подготвуваат храната побрзо. Почна да расте нов бизнис модел. Во 1953 година, компанијата започна со франшиза на своите продавници на други претприемачи.

3. Храбри стратешки потези

Падот може да биде одлична можност за познатите компании да направат значителни промени.

Повторно ангажирајте се за да ги намалите трошоците

Фокусот на клиентите треба да биде клучна компонента на напорите за намалување на трошоците. На крајот на краиштата, не можете да направите повеќе со помалку додека не можете да дефинирате што значи тоа. А тоа значи разбирање на работата што треба да ја изврши клиентот (вработен, засегнати страни, партнер…).

Совладете ги паметните стратешки експерименти

Никогаш не било полесно да се експериментира, па затоа е уште поважно да се направи на вистински начин. Како добар научник, започнете со хипотеза. Дизајнирајте експеримент со јасни цели. Направете предвидување за тоа што ќе се случи. Тестирајте го на начин на кој можете да го измерите и оцените вашето предвидување. И запомнете го правилото: хипотеза, цел, предвидување, извршување.

Споделете го товарот на иновациите

Луѓето мислат дека успешните претприемачи го сакаат ризикот. Ова не е вистина. Успешните претприемачи паметно управуваат со ризикот, споделувајќи го колку што е можно пошироко. Сега повеќе од кога било, компаниите треба да ги прифатат отворените иновации и да најдат паметни начини за соработка.