Последица на корона: Инфлација и поскапи автомобили

80

Кој сега ќе купи нов автомобил, мора да биде подготвен да плати повеќе. Бидејќи според сегашната анализа на автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхефер, новите возила поскапеа во просек за 360 евра. Како причини тој наведува помал број регистрации дневно – начинот на кој продавачот може да му понуди на купувачот ново возило многу поевтино, помали попусти на 30 најбарани нови модели и се повеќе хибридни и електрични автомобили.

Но, главната причина е недостатокот на полупроводници, со кои автомобилската индустрија е се потешко да се справи. „Помалото снабдување со автомобили води кон повисоки цени“, објаснува шефот на Центарот за автомобилски истражувачки институт (ЦАР) од Дуизбург, цитиран од ДВ.

Опел и Форд го прекинаа производството во некои фабрики

Сериозноста на овие проблеми се покажа минатата недела, кога разни производители најавија скратено работно време за вработените.

Во четвртокот, Опел и Форд објавија дека го затвораат производството во некои фабрики, бидејќи немаат делови за довршување на возилата.

„Глобалната автомобилска индустрија е во посебна состојба поради постојаната пандемија и недостатокот на полупроводници“, рече групацијата „Стелантис“, сопственик на Опел. Во такви напорни и неизвесни времиња, „Стелантис“ планира да го прилагоди производството.

Затоа Опел привремено ја затвора фабриката во Ајзенах со 1.300 работници, кои ги испраќа на скратено работно време. Од Опел не прецизираа колку ќе „стои“ производството, но велат дека очекуваат да продолжат со склопување на моделот „Грандленд“ на почетокот на следната година, под услов да има делови.

Во исто време, Форд објави дека планира да го прекине производството на „Фиеста“ во својата фабрика во Келн, барем до 31 октомври. Во фабриката се вработени околу 5.000 луѓе, од петнаесет илјади што работат во сите фабрики на Форд во градот.

Короната сè уште создава големи проблеми

Недостатокот на суровини и полупроизводи влијае на растот на цените и во другите индустрии. Затоа инфлацијата во Германија се зголеми на 4,1 проценти во септември. Тоа е највисока инфлација во последните 30 години.

Статистичарите посочуваат дека ова е исто така последица на временски ограниченото намалување на данокот на додадена вредност и ниските цени на енергијата за време на кризата во 2020 година. Бидејќи, зголемувањето се мери во споредба со минатата година – во овој случај во споредба со годината во која цените во одредени сегменти беа значително пониски.

Но, причината за порастот на инфлацијата се и недостатоците и зголемената побарувачка, бидејќи луѓето не можат да трошат пари на друго место поради корона-кризата – на патувања и излегувања. Затоа трошеа повеќе за купување работи или опрема за работа од дома.

Во автомобилската и електронската индустрија првенствено недостасуваат полупроводници, нема доволно дрво, челик и пластика во градежништвото – и цените се зголемија соодветно.

Но, во моментов, намирниците се исто така многу поскапи. И тука короната игра голема улога. По ограничувањата и заклучувањето, побарувачката се зголеми, повеќето светски економии забележаа раст. Но, дури и за време на кризата, многу компании и логистички компании го намалија обемот на нивниот бизнис. И во некои региони, строгите мерки за сузбивање на пандемијата се уште се повремено во сила, што значи прекини во производството.

Короната во Виетнам ја загрозува глобалната економија

Така, производителот на спортска опрема Адидас објави дека има проблеми во производството поради зголемениот број на новозаразени лица во Виетнам. Затоа, концернот ја разгледува можноста за привремено преместување на производството во друга земја. Конкурентот Најк, исто така, страда од мерки за сузбивање на пандемијата во Виетнам. Досегашното искуство покажа дека ќе бидат потребни месеци за да се врати производството на старото ниво, рече Мет Фрид, финансиски директор во Најк. Според проценките на еден претставник на Пума, во меѓувреме, целата индустрија е во сериозни проблеми токму поради ширењето на пандемијата во Виетнам.

Потенцијалните купувачи на новиот iPhone 13 исто така ќе треба да бидат малку трпеливи – медиумите пренесуваат дека причината е што делови од оптиката инаку се произведуваат во Виетнам.

Светло на крајот од тунелот?

Има се помалку доверба дека ситуацијата наскоро би можела да се подобри – дури и со шефовите на националните централни банки. Неизвесноста поради испораката на суровини е „опасност за економскиот раст“, оцени Кристин Лагард, шефицата на Европската централна банка и додаде дека се уште не е јасно колку долго ќе трае ситуацијата.

Џером Пауел, шефот на американската централна банка, вели дека е фрустриран што проблемите со испораката не се решени. Тој проценува дека овој проблем ќе продолжи и следната година и дека инфлацијата ќе остане на повисоко ниво подолго од очекуваното.

Последната анкета на јавното мислење на германскиот институт „Ифо“, исто така, укажува на натамошно влошување на ситуацијата. Така, во септември, повеќе од 77 проценти од компаниите од Германија пријавиле проблеми при набавка на полупроизводи и суровини. Во август, околу 70 проценти од компаниите го имаа овој проблем. „Тесното грло во набавките станува потесно“, коментираше Клаус Волрабе од Институтот Ифо.

Но, има и позитивни вести. Така, според податоците на тој институт, состојбата во набавката на материјали и суровини во градежништвото е малку подобрена. Тоа е првиот зрак на светлина во тунелот.