Што значи фабриката во Берлин за иднината на Tesla во Кина?

35

Извршниот директор на Tesla Inc. Елон Маск ја пресече лентата на првата гигафабрика на американскиот производител на автомобили во Европа за време на официјалната церемонија на отворање на објектот минатата недела. Ова е четврта фабрика на компанијата на глобално ниво и ќе игра голема улога во европската инвазија на Tesla во наредните години, според Nikkei Asia Review.

Отворањето на фабриката во малиот германски град Грунхајде потсетува на истиот настан во 2020 година, кога Маск присуствуваше на официјалното пуштање во употреба на фабриката во Шангај.

„Tesla ќе покаже дека ова е скапоцен камен за регионот, за Германија, за Европа и за светот“, им рече Маск на присутните на настанот во Грунхајде.

Ако го оставиме настрана оптимизмот на милијардерот, гигафабриката мора брзо да го зголеми својот активен производствен капацитет за да и помогне на Tesla да ја исполни огромната побарувачка од Кина, каде што американската компанија не е во состојба да се справи со нарачките.

Кина стана клучен пазар за Tesla од отворањето на фабриката во Шангај. Приходите на компанијата во земјата се удвоија во две последователни години, достигнувајќи 13,8 милијарди долари во 2021 година.

Азиската земја, исто така, стана столбот на производството на Tesla за глобалните клиенти поради ограничувањата во синџирите на снабдување. Поради блокадата поради коронавирусот во Кина, кризата со недостиг на чипови и недостаток на работна сила ја принуди Tesla да го прекине производството во Шангај до крајот на март.

Во исто време, повеќе од половина од возилата на Tesla произведени во Кина во последните два месеци се извезени, според податоците од Кинеската асоцијација за патнички автомобили (CPCA), принудувајќи ги кинеските купувачи на Tesla да чекаат долго време за испорака на веќе порачаните електрични автомобили.

Во меѓувреме, локалните конкуренти ги користат овие паузи, зголемувајќи го својот удел на пазарот на електрични автомобили.

„Побарувачката [на Tesla] во Кина ја надминува понудата за околу 20%, и не верувам дека тука ќе се постигне рамнотежа до почетокот на 2023 година“, рече Ден Ајвс, управен директор во Wedbush Securities.

И додека производството на Tesla во Шангај останува замрзнато, фабриката во близина на Берлин би можела да надомести дел од загубите.

Фабриката во Грунхајде има годишен производствен капацитет од 500.000 возила, но ќе биде постигнат околу средината на деценијата. Петтата фабрика на компанијата, во Остин, Тексас, треба да биде пуштена во употреба во април. Според Ајвс, ова ќе и обезбеди на Tesla глобален производствен капацитет од 2 милиони возила во 2022 година.

Сепак, германската фабрика може да го зголеми својот активен капацитет побрзо од гигафабриката во Шангај, која во моментов служи како репер за најбрз раст и највисока маржа меѓу производствените капацитети на компанијата.

Сепак, можеби нема да испадне дека сè оди без проблеми во германската фабрика на Tesla. Објектот се соочи со голем број пречки уште пред почетокот на градежните работи, што го одложи неговото отворање, првично закажано за јули 2021 година.

„Би сакал да му честитам на тимот на Tesla во Кина. Фабриката нуди најдобар квалитет, најниска цена, а исто така и најниски нивоа на драма “, рече Маск на годишниот состанок на акционерите на Tesla во октомври, додавајќи дека Шангај го надминал објектот во Фремонт, Калифорнија во однос на обемот на производство за само 2 години.

Но, локалните политики кои и помогнаа на Tesla брзо да се прошири во Кина, додека трошоците се ниски, нема да траат вечно. Износот на корпоративниот данок на доход од 15% во Шангај може да се зголеми на 25% по 2023 година, што ќе влијае на маржата на Tesla.

Во меѓувреме, додека Пекинг ги прилагодува субвенциите за возилата со нова енергија (NEV) и растечките локални и меѓународни конкуренти, доминацијата на Tesla би можела да се прекине.

Засега, тешко е да се направат долгорочни предвидувања за влијанието на намалувањето или елиминацијата на субвенциите на побарувачката, рече Чанг Шу од консултантската фирма EY-Parthenon. „Пазарот сепак ќе се соочи со одредени прилагодувања“, додаде тој.

Локалните производители на електрични автомобили Nio, Li Auto и Xpeng објавија двојно зголемена продажба во 2021 година. Традиционалните корпорации како Honda, Toyota и Hyundai, кои имаат силно присуство во Кина, ги засилуваат своите напори за електрификација. Тоyota инвестира 8 трилиони јени (70 милијарди долари) за да го електрифицира својот опсег до 2030 година, а Honda се здружи со технолошкиот гигант Sony за да развива електрични возила.

Јужнокорејската групација Hyundai соопшти дека планира да инвестира околу 19,4 трилиони вона (16,1 милијарди долари) во претпријатијата поврзани со електрични возила.

CPCA предвидува дека вкупната продажба на NEV во Кина ќе скокне на 5,5 милиони во 2022 година, од околу 3 милиони минатата година.

Сепак, гигафабриката на Tesla во Шангај ќе продолжи да ја игра улогата на срцето и белите дробови на биковите перспективи за локалниот бизнис на компанијата во следните три до пет години, рече Ајвс од Wedbush.