Стоките од Кина до Европа ќе доцнат многу

87

Сите кои деновиве нарачуваат стока од Кина би можеле многу да чекаат поради нарушување на глобалниот пазар за испорака. Пристапот до евтино производство дома им овозможи предност на кинеските компании во странство. Но, тоа сега се претвора во проблем, бидејќи пандемијата и трговските тензии ги нарушуваат меѓународните канали за снабдување, пишува Tportal.

“Многу производи не можат да се испорачаат“, рече Фанг Ксујеу, потпретседател за меѓународен маркетинг и генерален менаџер за Азија и Пацификот во кинеската компанија за апарати за домаќинство Hisense.

“Трошоците за испорака на контејнерите се зголемија петпати од околу 3.000 долари на дури 15.000 долари, додека им треба околу една недела за да пристигнат во Европа“, рече Ксујеу.

Од застојот на Суецкиот канал во март до повторното појавување на случаи со Ковид околу големиот кинески извозен центар во Гуангжу во јуни, логистичките нарушувања ја погодија глобалната трговија.

“Она што го имате во Европа, она што го имате низ целиот свет, не би го нарекол хаос, туку многу нарушувања во логистичкиот систем“, рече за CNBC, Александар Клосе, извршен потпретседател за прекуокеански операции во Aiways.

За компанија што ги произведува своите автомобили во Кина и ги продава во Европа, Клосе вели дека “прекините одложија некои испораки за два, три месеци само затоа што автомобилите седеа на пристаништето и не се транспортираа“.

Побарувачката во странство за производи од Кина остана висока. Кинеската царинска управа соопшти дека во првата половина од годината, извозот во Европската унија е зголемен за 35,9% во споредба со минатата година, на 233 милијарди долари, додека извозот во САД се зголеми за 42,6%, на 252,86 милијарди долари.

Но, одложување на испораките го означуваат најновиот предизвик со којшто се соочуваат кинеските компании во обид да стигнат до меѓународните пазари. Од приближно 3.400 кинески компании кои работат на меѓународно ниво, само околу 200 генерираат повеќе од една милијарда американски долари од продажба во странство.

Логистичките предизвици значат дека кинеските компании ќе се обидат дополнително да се прошират на меѓународните пазари. Компаниите за е-трговија градат или изнајмуваат простор за складирање во близина на купувачи во Европа, така што трговците на мало можат да испраќаат производи за складирање однапред. Кога купувачот нарачува, производот треба да патува само од складиште во близина, а не преку континентот.

Податоците од кинеското Министерство за трговија укажуваат дека кинеските компании изградиле околу сто нови складишта во странство во првата половина од оваа година, по порастот од 800 минатата година.

Фото: Pixabay