Цените на алуминиумот остануваат на рекордно ниво

47

Цените на алуминиумот во Шангај во средата останаа близу до највисокото ниво во последните 13 години, поради загриженоста на трговците за евентуално нарушување на понудата. Главните причини за загриженост се наглиот пораст на цените на бокситот во Гвинеја, најголемиот кинески снабдувач на боксит, и логистичките ограничувања од страната на понудата во Кина.

Октомвриските трговски договори за алуминиум SAFcv1 на берзата во Шангај достигнаа цена од 21.910 јуани (3.390,22 американски долари) по тон во средата, што е многу блиску до цената од 21.980 јуани по тон, како што беше во понеделникот. Ова е исто така највисокото ниво на цените на алуминиумот од 2008 година, пренесе Nasdaq, повикувајќи се на Ројтерс.

Цената на алуминиумот CMAL3 на Лондонската берза за метали изнесува 2.775,50 долари за тон, откако во понеделникот го достигна највисокото ниво во последните десет години од 2.782 долари за тон. Цените на алуминиумот се зголемија за 40 проценти оваа година, а само лимот CMCH3 поскапе повеќе.

Зголемувањето на цените на алуминиумот со месеци беше поттикнато од прекини во снабдувањето во Кина, која е најголем производител, додека најновиот скок на цените беше предизвикан од политичките превирања во Гвинеја, каде во неделата беше извршен државен удар. „Позеленувањето“ на економијата е поврзано и со растот на побарувачката и цената на алуминиумот.

Аналитичарите велат дека побарувачката за алуминиум расте од секакви „зелени“ причини и дека пазарот за овој метал претрпува големи промени. Алуминиумот е во побарувачка поради неговите технички карактеристики – тешко кородира, добро ја спроведува електричната енергија и е лесен. Затоа постои голем интерес за автомобилската индустрија, бидејќи алуминиумот е драгоцен во производството, особено на електричните автомобили, пренесува MarketPlace.

Во производството на алуминиум, сепак, се создаваат интензивни емисии на штетни гасови. Фосилните горива се користат во процесот на топење на бокситна руда, а во Кина, каде што најчесто се произведува алуминиум, се работи за јаглен. Некои земји, како Норвешка, тврдат дека користат хидроенергија во производство на алуминиум.

Експертите за трговија со метали проценуваат дека во тековната година може да се забележи дефицит во производството на алуминиум од 700.000 тони, како и дека побарувачката ќе се зголеми за осум проценти, пренесе CNBC. До 2025 година, годишниот дефицит во производството на алуминиум може да достигне два милиони тони. Во истиот период, побарувачката за алуминиум треба да биде за 10% поголема отколку денес.