Зошто батериите за електричните автомобили се толку скапи?

186

Пред извесно време, Илон Маск постави цел до 2023 година Tesla да претстави електричен автомобил по цена од 25.000 долари. Оваа цена значи многу поевтин модел од најевтиниот на компанијата во моментов. Или поточно, намалување од 15.000 долари.

За да се постигне ова, компанијата мора да гарантира значително пониска цена на автомобилските батерии, кои во моментов претставуваат околу 1/3 од вредноста на електричните модели.

Но, зошто батериите за електрични автомобили се толку скапи?

Во основа, причината за ова се компонентите од кои се направени. Овие модели ги користат истите литиум-јонски батерии за полнење што ги имаме во нашиот лаптоп или мобилен телефон. Но, тие се многу поголеми од нив, објаснува Блумберг во својата анализа.

Најскапиот елемент во нивното производство е катодата – една од двете електроди во нив, кои складираат и ослободуваат енергија. И суровините од кои е направено се прилично скапи. Тоа се кобалт, никел, литиум и манган.

Колку всушност чинат?

Во моментов, просечната цена на батеријата за типичен електричен автомобил е околу 6.300 долари. Сепак, во последниве години, батериите станаа многу поевтини – за 89% во изминатата деценија. Сепак, цената се уште е над потребните 100 долари за киловат час, што би се изедначило со вредноста на електричните автомобили со традиционалните автомобили.

Прогнозите се дека нивната цена ќе продолжи да опаѓа во наредните години.

Што ќе доведе до поевтини батерии?

Главниот фокус на производителите сега е да заменат некои од сегашните компоненти во батериите со други, поевтини. Ова главно се однесува на кобалтот, кој може да се замени со никел. А тој, пак, доаѓа по пониска цена, додека во исто време има способност да складира повеќе енергија.

Но, еве еден трик зошто производителите не ја направиле оваа промена досега. Тоа е поврзано со фактот дека кобалтот не се прегрева на начин како никелот. И затоа кај него не постои таква опасност да се запали лесно.

Друга опција е да се замени кобалтот со литиум-железни фосфатни клетки, за кои, сепак, се смета дека работат послабо од кобалтот. Но, со нив, можни се модификации што можат да го променат тоа.

Кои се најголемите производители?

Азија е лидер во производството на литиум-јонски ќелии, обезбедувајќи 80% од пазарниот капацитет. Најголемо производство во 2020 година има кинескиот CATL, кој беше одговорен за 1/3 од продажбата во овој период.

По него следат корејскиот LG Energy Solution и јапонскиот Panasonic.

Во САД, лидер е заедничкото вложување на Tesla и Panasonic, а во Европа – Northvolt.