Дали кратките и евтини летови ќе станат минато?

97

Greenpeace, меѓународна асоцијација на еколошки активисти, предлага на Европската унија да ги откаже кратки летови, кои може да се заменат со возење со воз под шест часа, со цел да се подигне свеста за климатските промени.

Од 150 најпопуларни летови во Европската унија, повеќе од една третина имаат алтернативни возни редови. Ова особено важи за познатите летови Париз-Амстердам, Мадрид-Барселона, Минхен-Берлин. Овие најпопуларни летови испуштаат 9 до 12 пати повеќе CO2 од железницата.

Овие барања се појавија по средбата во Глазогов за се поголемите последици и катастрофи предизвикани од климатските промени. Greenpeace бара од владите на европските земји да ја подобрат железничката инфраструктура, да го поевтинат патувањето со воз, да ги подобрат познатите рути и да организираат ноќни полетувања. Намалувањето на воздушниот сообраќај значително ќе ги намали емисиите на јаглерод диоксид, сметаат од Greenpeace.

Оваа позната меѓународна еколошка организација лобира за укинување на дозволите кои им овозможуваат на евтините компании да ги намалат цените на билетите, а во исто време да помогнат железничкиот транспорт да поевтини. Скапи се и билетите за воз поради монополите што ги имаат многу железници, вклучително и државните.

Greenpeace ја поддржува воздухопловната индустрија да смисли нови одржливи зелени решенија за гориво што ги користат авионите, сето тоа во рамките на агендата за зелена декарбонизација. Пресметката е дека се еколошки одржливи и само долгите летови се оправдани, сите пократки имаат голема потрошувачка на енергија.

Се проценува дека кратките летови трошат пет пати повеќе CO2 од возовите на истите линии.

Владите на земјите од Европската унија веќе почнаа да размислуваат на овие теми. Се повеќе политичари зборуваат за заживување на Трансевропската железница која ќе превезува патници меѓу Германија, Франција, Холандија, Белгија и Италија. Европската унија мора да престане да запаѓа во климатска катастрофа, со спроведување на сериозен план како да се модернизира и популаризира железничкиот сообраќај. Некои земји од ЕУ веќе почнаа со мерки. Австрија најави дека ќе бара минималната цена на билетот за кратки летови да биде 40 евра, со цел „да се обесхрабри непотребното патување“, додека даноците за сите летови под 350 километри ќе бидат поскапи за 30 евра.