Доцни ли реакцијата на ЕУ? Многу компании ги преиспитуваат своите инвестициски одлуки за Европа

90

Tesla неодамна објави промена на стратегијата во однос на Европа, бидејќи се обидува да ги искористи предностите од субвенциите во САД. И тоа не е единствената компанија која ги преиспитува своите инвестициски одлуки во Европа.

Оваа одлука доаѓа откако американскиот претседател Џо Бајден минатата година го воведе Законот за намалување на инфлацијата (IRA), кој вклучува 369 милијарди долари трошоци за климатските и енергетските политики, пишува CNBC.

Затоа, многу мултинационални компании ги преиспитуваат плановите за распоредување на нови пари во Европа. Секако, овој закон го покрена прашањето за конкуренција на европските компании и ги вознемири политичарите во регионот, додека се уште се чека одговор од Брисел.

Кој размислува за американски субвенции?
Нортволт, шведскиот производител на батерии, Линде, германскиот хемиски гигант, Фолксваген, производителот на автомобили и Енел, италијанскиот енергетски гигант, се само дел од оние кои изразија интерес да профитираат од американските субвенции.

– Европските компании претпочитаат да имаат подарок од американската влада отколку казна од европските власти – изјави Евангелос Митилинеос, извршен директор и претседател на грчкиот индустриски конгломерат Митилинеос.

На прашањето дали би го префрлил својот бизнис во Америка, Митилинеос одговара:

– Тоа е можност. За жал, ова не е единствената можност за нашата компанија.

Иако е премногу рано да се каже колку инвестиции би можеле да го повлечат своето присуство во Европа како резултат на политиката на Бајден, пораката што тие ја испраќаат до Европа е јасна: тие сакаат претставниците во регионот да направат повеќе за да ги поддржат.

Дали ЕУ доцни?
Минатиот месец Tesla одлучи да намали некои инвестиции во Германија и да се фокусира на северноамериканскиот пазар.

– Фокусот на производството на ќелии на Tesla во моментов е во САД поради рамката создадена со Законот за намалување на инфлацијата на САД (IRA) – објави компанијата на 22 февруари, како што пренесе Ројтерс.

Компаниите и аналитичарите тврдат дека едноставноста на ИРА е премногу привлечна за да се препушти.

– ИРА е конструирана на начин кој, пред сè, е многу едноставен. И едноставноста е секогаш победник. Спротивно на тоа, машинеријата на Европската унија е многу посложена – вели Марија Демерцис, виш соработник во Истражувачкиот центар „Бројгел“.

– Дали компаниите во Европската унија или каде било на друго место ќе ги одложат инвестициите што сакаа да ги направат во Европската унија и всушност ќе профитираат од директната и многу едноставна и непосредна корист што всушност ИРА ја ветува? Тоа е нешто за што се загрижени европските претставници, додаде таа, и тоа доаѓа во особено тежок момент.

Економиите ширум ЕУ не можат да си дозволат да ги загубат клучните инвестиции бидејќи се борат со кризата на трошоците за живот.

Блокот, исто така, сака да биде независен од Кина и другите за критичните материјали како што е литиумот.

– ЕУ е особено свесна дека мора да направи повеќе за да се натпреварува на меѓународно ниво – рече Демерцис.

Европската комисија сè уште работи на Фондот за суверенитет кој ќе обезбеди финансирање за зелени проекти, но целосни детали не се очекуваат пред јуни.