Како Nvidia се претвори од мал играч во гејминг до владетел на пазарот на вештачка интелигенција

40

Nvidia стана најголемата светска компанија по пазарна капитализација благодарение на новото зголемување на цената на акцијата од 3,5 отсто. Од почетокот на годината вредноста на таа акција е зголемена за цели 170 отсто, со што пазарната вредност на компанијата достигна 3.220 милијарди долари.

Станува збор за компанија која дојде во фокусот благодарение на еуфоријата околу вештачката интелигенција, поточно екстремно бараните графички процесорски единици (GPU) кои се користат за обука на модели со вештачка интелигенција.

Основани се во далечната 1993 година, а пред тоа беа првенствено познати по гејминг. Во тоа време, нивниот главен производ беа компјутерски чипови кои обработуваат графика и се користат првенствено во видео игрите.

Може да се каже дека тие ја предвидоа целата револуција на вештачката интелигенција на некој начин бидејќи почнаа да додаваат функции на нивните чипови кои помагаат во машинското учење, долго пред вештачката интелигенција да стане сеприсутен термин.

Компанијата е предводена од Џенсен Хуанг, тајванско-американски електро инженер кој претходно работел како директор на CoreWare во LSI Logic и дизајнер на микропроцесори во AMD.

Заедно со него, Nvidia е основана од Крис Малаховски, инженер кој работел во Sun Microsystems и Кертис Прием, поранешен постар инженер и дизајнер на графички чипови во IBM и Sun Microsystems. Нвидија е „родена“ на состанок во ресторанот Дени покрај патот на патот Бериса во Источен Сан Хозе.

По солиден почеток, компанијата наиде на проблеми, па во 1996 година отпуштија педесетина вработени и ги вложија сите нивни средства во производство на тогаш непроверени микрочипови, кои, како што призна еднаш Хуанг, не бил ни сигурен дали ќе работат.

Кога производот, познат како RIVA 128, се појави во продавниците, Nvidia имаше доволно пари само да плати една месечна плата. Ризикот се исплатеше и Nvidia продаде еден милион RIVA за четири месеци.

Во доцните 1990-ти, Nvidia беше една од 70-те стартапи кои ја следеа идејата дека графичкото забрзување за видео игрите е патот на иднината.

Првото големо признание го добија во 2007 година, кога Форбс ги прогласи за компанија на годината. Во тоа време, тие почнаа да купуваат други компании како PortalPlayer и, уште поважно, Ageia, чија технологија PshyX ја интегрираа во нивните GPU (графички чип) производи.

Денес, тие доминираат на пазарот на чипови со вештачка интелигенција до тој степен што Стив Сосник, главен пазарен стратег во брокерската куќа Interactive, коментира: тоа е пазарот на Nvidia, ние останатите само го тргуваме.

Тоа го поткрепува и примерот на биотехнолошката компанија Terray Therapeutics, која на почетокот на минатата година го обучуваше својот модел со вештачка интелигенција Coati со прилично слаби резултати. Сето тоа се промени откако Nvidia инвестираше во нив и, давајќи им пристап до својата технологија, за краток временски период неспоредливо ги зголеми перформансите и можностите на тој модел со вештачка интелигенција.