Тарифите за кинеските автомобили ќе ѝ носат на Европа две милијарди евра годишно

20

Европската унија ќе продолжи да применува таргетирани тарифи за одредени кинески групи производи за одбрана на одредени сектори, истовремено обидувајќи се да избегне целосна трговска војна која би била многу штетна со оглед на нивната голема зависност од извозот, се вели во најновата анализа на Oxford Economics.

Зголемувањето на тарифите, велат тие, во голема мера било очекувано со оглед на тврдењата дека кинеските производители имаат корист од неправедните субвенции, како и намерата на Европа да ја брани својата индустрија за електрични возила, која се смета за клучен дел од европската стратегија за зелена транзиција.

Имено, се очекува од следниот месец ЕУ да воведе царина од 25 отсто за увоз на кинески електрични возила.

Оваа мерка се надоврзува на веќе утврдената тарифа од 10 проценти и може да донесе две милијарди евра дополнителни приходи годишно. Кина веројатно ќе возврати, но не очекуваат посилен одговор од Оксфорд економикс.

Ќе бидат воведени тарифи за сите електрични автомобили произведени во Кина, без разлика на сопственоста на брендот, на што жестоко се спротивстави Германија.

На одлуката за нивно воведување претходеше истрага која започна во октомври минатата година и сè уште трае, а доведе до заклучок на Европската комисија дека кинеските производители на електрични возила имаат корист од неоправданите субвенции, што може да предизвика економска штета на производителите во ЕУ.

Минатата година Европската унија увезе повеќе од 400.000 електрични возила од Кина со вкупна вредност од 10 милијарди евра. Ова претставува 37 отсто од сите електрични возила увезени во ЕУ, а според некои проценки, дополнителната царина од 20 отсто би можела да го намали увозот за 25 отсто.

Мерката би била доволно силна за да испрати сигнал дека Европа е подготвена да одбрани одредени стратешки сектори, но не до степен да ги направи кинеските електрични возила неконкурентни со оглед на нивната значително пониска цена.

„Ова го потврдува нашиот став дека, за разлика од САД кои неодамна воведоа тарифи од 100 отсто за кинеските електрични возила, Европа ќе продолжи да се обидува да избегне сериозна ескалација со оглед на влијанието што би го имала целосната трговска војна врз многу поотворена европска економија. Дополнително, евтините електрични возила би биле одличен поттик со оглед на императивите на зелената транзиција, која веројатно ќе го намали апетитот на Европа за конфликт од целосен обем“, според Oxford Economics.

Вреди да се додаде дека меѓу најгласните противници на воведувањето царини е Германија, каде што критикуваа и владата и претставниците на бизнис заедницата.