Зошто Германија се противи на царините на ЕУ за кинеските електрични возила?

21

Германија може да се обиде да ја спречи Европската унија да воведе зголемени тарифи за кинеските електрични возила (ЕВ), кои треба да стапат на сила веќе на 4 јули, или барем да ги намалат.

Европската унија неодамна објави дека може да воведе царини до 38,1% за кинеските производители на електрични возила. Ова следи по истрагата што ЕУ ја покрена против неколку производители, по тврдењата дека тие биле во голема мера субвенционирани од кинеската влада. Ова им овозможи на производителите да ги продаваат своите возила по значително намалени цени во ЕУ.

Кинеските производители на електрични возила како што се BYD, Geely и SAIC Motor се очекува да бидат погодени од акцијата на ЕУ.

За возврат, Кина веќе навести за воведување тарифи за возилата произведени во ЕУ со големи мотори, што потенцијално може да биде катастрофално за компаниите како што се BMW, Mercedes-Benz и Porsche.

Германскиот канцелар Олаф Шолц веќе истакна дека царините на ЕУ би можеле да имаат далекусежни последици, особено кога станува збор за отворање нови работни места во Германија.

Во неодамнешната изјава објавена од Асошиејтед прес (АП), Шолц рече дека „изолацијата и незаконските царински бариери – на крајот, тоа само ги прави сè поскапо, а сите посиромашни“.

„Ние не ги затвораме нашите пазари за странски компании, бидејќи тоа не го сакаме ниту за нашите компании“, апелираше германскиот канцелар.

Германските автомобилски гиганти како БМВ, Фолксваген и Мерцедес-Бенц, исто така, би можеле да бидат погодени на неколку други начини, бидејќи отворија големи фабрики за автомобили во Кина и имаат корист од кинеските субвенции и грантови, како што се поевтино земјиште и релативно релаксирани даноци и други правила.

Во случај на одмазднички тарифи, германските производители на автомобили би можеле да видат повлекување на овие поволности. Покрај тоа, повеќето германски производители на автомобили најголемиот дел од нивната тековна продажба ја добиваат од кинескиот пазар, па во случај на ескалација на трговската војна, овие продажби исто така може да бидат засегнати.

Потрошувачите се свртуваат кон поевтините автомобили во Кина
Европските потрошувачи сè повеќе ги избираат кинеските електрични возила (ЕВ) наместо европските, поради нивната достапност и стимулации како што се бесплатното полнење за две години, цртички камери и друго.

Со зголемувањето на трошоците за живот во последниве години, европските ЕВ се недостапни за повеќето потрошувачи поради цената. Како такви, кинеските електрични возила би можеле да бидат еден од ретките начини на кои Европа сè уште би можела да биде на пат да ги исполни своите цели нула.

Том Грут, извршен директор на The Electric Car Scheme, рече дека европските потрошувачи треба да го поздрават обидот на Германија да ги запре или олесни новите тарифи за електричните возила од Кина. Најновите податоци на Меѓународната агенција за енергетика (ИЕА) јасно покажуваат дека целите на ЕВ не можат да се постигнат без помош од кинеските производители.

„57% од сите нови регистрации на електрични возила со батерии доаѓаат од Кина, но сепак има значителен напредок во дозволувањето на овие возила да влезат на пазарот во Велика Британија и на европските пазари. Ако сме сериозни за да ги постигнеме нашите 100% до 2035 година и севкупните нето нула амбиции, треба да го прифатиме овој технолошки придонес, а не да бегаме од него“, јасен е тој.

„Иако имаше дискусии за националната безбедност и сајбер напади во кои се вклучени кинески електрични возила, тарифите, кои најмногу ги казнуваат помалку богатите потрошувачи, очигледно не се добар одговор. Нашето истражување покажува дека за 68 отсто од луѓето цената е најголемата пречка за купување електричен автомобил“, посочува тој.

Јохен Станцл, главен пазарен аналитичар во CMC Markets, рече дека Европската унија „можеби си пукаше во нога со своите тарифи против кинеските производители на автомобили“.

„Со 38%, овие тарифи се многу пониски од 100% наметнати од американската влада“, додаде тој.

„Тие не се доволно високи за да ги заштитат Фолксваген, БМВ и Мерцедес од евтината конкуренција од Далечниот Исток бидејќи се префрлаат од мотори со внатрешно согорување на електрични возила. Разбирливо е дека Германија се обидува да ги блокира овие царини, бидејќи тие можат да донесат повеќе штета отколку добро“, смета тој.

Со толку ниски царини, според него, би било уште поголем предизвик за германските производители на автомобили да се натпреваруваат со кинеските ривали.

„Додека акциите на автомобили значително го повлекоа германскиот индекс DAX, имаше раст меѓу акциите на кинеските производители на електрични возила. Може да биде полошо: кинеската влада сега може да преземе одмазднички мерки. Германија се обидува да ја прекине оваа потенцијално штетна јамка за повратни информации“, рече Станкл.

Рас Мулд, инвестициски директор во AJ Bell, верува дека ЕУ би било подобро да се фокусира на тоа како да ја зголеми побарувачката за електрични возила во време кога се чини дека таа се намалува.

„Потрошувачите се чини дека се претпазливи за цените на ЕВ, опсегот, достапноста на инфраструктурата за полнење и што да прават со батеријата кога електричното возило повеќе не е потребно“, рече Мулд.

Проактивното решавање на сите овие прашања, додаде тој, може да биде подобар курс на дејствување отколку да се отвори нова трговска војна, „особено кога ЕУ се обидува да промовира усвојување на електрични возила и постепено укинување на моторите со внатрешно согорување (ICE) до 2035 година“.

„Поскапувањето на евтините ЕВ преку тарифите е чуден начин да се постигне ова“, тврди тој.