Работодавците ширум светот воведуваат микро награди: „Работниците сакаат да собираат поени“

67

Ако не работите во модна компанија, тешко дека вашиот работодавец ќе ви даде чанта како награда. Но, токму тоа  се случи на ПР менаџерка од Лондон, Џеки, која влезе во нов систем за наградување на вработените во кој се собираат поени и се наградува работата.

„Никогаш не би потрошила мал дел од мојата плата на торба од 950 фунти, не можев да се натерам да го направам тоа“, изјави таа за Би-Би-Си Џеки, која ја купила чантата „со поени“ што ги заработила преку работа и на тој начин ја добила чантата што ја сака.
Џеки, која работи за мултинационална компанија која нема врска со модната индустрија, е една од многуте вработени кои наместо пари добиваат „микронагради“ од нивните компании. Наместо напорно да чекаат годишен бонус, вработените во програмата за поени ги собираат врз основа на секојдневната работа, помагајќи им на колегите и сите други работи кои помагаат за успехот на компанијата.

Британските работодавци ги охрабруваат вработените да се приклучат на програмите за микронагради со цел дополнително да ги мотивираат и да создадат пред сè позитивна работна култура и атмосфера. Освен што собирањето поени помага да се процени работата на дневна основа, тоа и помага на компанијата да ја зголеми продуктивноста и да ги задржи вработените.

Програмите за наградување варираат од компанија до компанија: некои даваат мали парични награди, некои собираат поени, некои даваат предмети. Членовите на тимовите во поголемите компании можат да се наградуваат меѓусебно, американските компании веќе имаат апликации за собирање „поени за лојалност“ како оние што се користат за собирање поени на картичките на синџирите за пазарење.

Експертите со кои разговараше Би-Би-Си тврдат дека има многу причини зошто ваквите програми се доста успешни и плодни за работодавците и работниците. Прво, програмите за наградување постојано го зајакнуваат моралот на работниците бидејќи тие постојано се чувствуваат како да постигнуваат нешто и да се движат кон целта – како торбата што Џеки ја доби со својата работа, која коментира:

„Чувствувам дека колегите навистина ме ценат, чувствувам како знам да се чувствувам на крајот на годината кога ќе се оценува мојот работен учинок“.

Во програмите за наградување е вграден елемент на изненадување, бидејќи на работниците, тврди Би-Би-Си, им се допаѓа идејата дека можат да добијат награда во секое време, што само го зајакнува позитивниот став кон работното место.

Истражувањата утврдиле дека продуктивноста на работниците се зголемува кога тие редовно се наградуваат. Податоците од грчката технолошка компанија која даваше редовни парични бонуси на работниците покажаа дека работниците станале попродуктивни со надеж дека повторно ќе заработат парична награда. Исто така, се покажа дека луѓето претпочитаат редовни и помали суми на пари наместо еден голем годишен бонус.

Но, програмите за микро-награди не се сребрен куршум за сите проблеми на пазарот. Ако наградите станат чести и вообичаени, работниците почнуваат да ги земаат здраво за готово и тие го губат целиот позитивен ефект. Ако се укинат, исчезнува целиот вложен труд, паѓа и моралот на работниците како и продуктивноста.

Затоа, заклучува Би-Би-Си, шемите за микронаграда никогаш нема целосно да ги заменат годишните бонуси, туку се само пригоден додаток за мотивација.