Вештачката интелигенција сè повеќе навлегува во финансискиот сектор

69

Во текот на изминатата година, повеќе од половина од извршните директори на големите светски компании истакнаа дека нивните компании експериментираат со употреба на генеративна вештачка интелигенција со цел да ја зголемат вредноста на глобалната економија.

Кварталниот извештај на Mastercard „Transforming Banking“ дава увид во начините на кои овој тип на вештачка интелигенција може да го преобликува банкарството, бројните случаи на добри практики кои веќе користат вештачка интелигенција, но и потенцијалните предизвици и нивните можни решенија.

Воведувањето на генеративна вештачка интелигенција во областа на финансиите има голем потенцијал за банкарскиот сектор – од оптимизација на податоците до можност за обезбедување персонализирани искуства и услуги на корисниците, но отвора и бројни прашања.

Благодарение на алатките што ги користи вештачката интелигенција, банкарите првенствено можат да заштедат време, па сега можат да ги извршуваат дневните задачи двојно побрзо.

Истражувањето покажа дека во 2023 година, 55 отсто од извршните директори на големите светски компании истакнале дека нивните компании експериментираат со употреба на генеративна вештачка интелигенција, додека 37 отсто од компаниите веќе интензивно ја користат, што дополнително укажува дека оваа технологија има потенцијал да ја подигаат вредноста на глобалната економија во значителна мера.

Вештачката интелигенција е во првите редови на економската револуција и има потенцијал да поттикне сериозни трансформации во области кои сè повеќе се користат во финансиските услуги, како што се развој на софтвер, синтеза на податоци, заштита од сајбер закани и создавање персонализирани искуства и услуги, па дури и во секторот HR при обука и вработување на нови луѓе, се вели во извештајот на Mastercard.

Бидејќи довербата е императив на банкарскиот сектор, банките имаат одговорност да ја зачуваат доверливоста на податоците во иднина што ќе донесе поширока примена на вештачката интелигенција, поради што е од клучно значење сериозно да пристапат кон етичките и регулаторните аспекти на примената на оваа технологија. Во областа на безбедноста, алатките со кои располага вештачката интелигенција може да бидат исклучително важни за да се препознаат и отстранат заканите. Додека целата индустрија се соочува со овие проблеми во лет, генеративната вештачка интелигенција во одредени индустрии веќе значително придонесува за зголемена ефикасност и оптимизација на бизнисот.

Што е генеративна вештачка интелигенција и како може да се користи?

Генеративната вештачка интелигенција може да ги подобри и поедностави основните банкарски операции со преземање на многу задачи кои вклучуваат собирање и обработка на големи количини на податоци, а со тоа ја зголемува ефикасноста, продуктивноста и го подобрува искуството на клиентите. Внатрешно, банките можат попрецизно да ги предвидат деловните можности и да ја зголемат продуктивноста на вработените. Додека банкарскиот сектор се прилагодува на новиот тренд на вештачка интелигенција, генеративната вештачка интелигенција им обезбедува на клиентите нови и подобро персонализирани искуства.

Оваа технологија може да го промени начинот на кој банките ги обезбедуваат услугите, овозможувајќи автоматизација на креирање содржини, анализа и синтеза на огромни количини финансиски податоци, дозволувајќи им на банките да добијат вредни увиди, да донесуваат одлуки и да обезбедат решенија врз основа на нив. Покрај тоа, овие алатки им обезбедуваат на корисниците побрзи и попрецизни одговори на прашања и помош за решавање и го подобруваат целокупното корисничко искуство. Покрај тоа, можно е да се создадат веродостојни симулации со цел да се донесат правилни одлуки.

Mastercard во голема мера ги применува моделите на вештачка интелигенција кога обработува повеќе од 125 милијарди трансакции годишно. Компанијата е посветена на развивање на практични решенија за вештачка интелигенција кои ги интегрираат приватноста, етиката и иновациите за подобро корисничко искуство.

Предвидувања за 2024 година

Извештајот покажа дека во наредниот период банките постепено ќе се свртат кон целосна имплементација на вештачката интелигенција. Трендовите на вештачката интелигенција кои ќе се применуваат во банкарството во наредните години се поврзани со областите на обработка на податоци, информатичка технологија, сајбер безбедност, дигитално банкарство, финансиски консалтинг, вклучување на клиенти, издавање кредити, како и маркетинг и комуникации. Во пракса, овие постапки носат побрзи и подетални проценки на ризик при инвестирање, побрза обработка на барањата за кредит, навремени и посеопфатни информации за потребите на корисниците, вмрежување на апликациите за посеопфатни и приспособени услуги.