Во кои метали вреди да се инвестира во 2022 година?

79

Литиумот, алуминиумот и магнезиумот се металите кои ветуваат добар поврат на инвестицијата следната година.

Според аналитичарите на „Блумберг“, златото ќе го украде шоуто од другите благородни метали следната година. Сепак, златото, платината и среброто не се единствените метали кои можат да им донесат добар принос на инвеститорите, пишува онлајн изданието „Emerging Europe“.

Во средината на битката за ограничување на емисиите на јаглерод, напредуваат бакарот, никелот и кобалтот, кои се користат за складирање на енергија од обновливи извори.

Литиумот, алуминиумот и магнезиумот, од кои во голема мера зависат глобалните технолошки синџири, го пробиваат својот пат кон врвот.

Литиум

Литиум карбонатот е најевтиниот и најлесниот извор за производство на литиум-јонски батерии. Денешните цени на соединенијата на литиум ги уриваат историските рекорди и продолжуваат да растат.

Пазарот се опоравува, а на производителите на батерии за машини и возила им треба се повеќе и повеќе суровини.

На пример, оваа година глобалната индустрија користи 430 илјади тони литиум карбонат. Според прогнозите, количината ќе се зголеми на 1,8 милиони тони до 2030 година.

Екстракцијата на литиум е сложен процес кој одзема многу време. Ова го објаснува пазарниот дефицит и зголемените цени на неговите соединенија.

Овие инвестиции требаше да се земат предвид на почетокот на пандемијата, кога производителите на батерии го намалија производството поради падот на куповната моќ. Тогаш цената на литиум карбонат падна на 5.900 долари за тон. Денес, тонот се продава за 30.900 долари.

Неодамна аналитичарите од консултантската компанија Evercore го најавија почетокот на „деценијата на литиумот“ и советуваа да се инвестира во овој метал.

Алуминиум

Оваа година, алуминиумот покажа рекорден скок во вредноста од 2.000 долари во јануари на 3.160 долари во октомври, што е највисоко ниво во последните 13 години.

Постојат неколку објаснувања за наглиот пораст. Економското закрепнување ја зголеми побарувачката за метали, вклучувајќи го и алуминиумот. Зголемувањето на цените на енергијата и производството на алуминиум е исклучително енергетски интензивен процес; Во просек, за производство на еден тон алуминиум во светот се потребни 14 MWh електрична енергија.

Воениот удар и прекинот на испораките на Гвинеја, втората по големина земја во светот за алуминиумска руда, се сериозно нарушени.

Најважен фактор за раст е ситуацијата во Кина, најголемиот светски производител на алуминиум. Од една страна, по поплавата во провинцијата Шанкси, која произведува 30 отсто од електричната енергија во земјата, енергетската криза во Кина се влоши. Од друга страна, земјата продолжува да се бори против загадувањето и поставува квоти за опасните индустрии, вклучително и фабриките за алуминиум.

„Вуд Мекензи“, консултантска фирма, соопшти дека ситуацијата во Кина довела до седум отсто намалување на годишното производство на алуминиум.

Аналитичарите од консултантската компанија „Аргус“, на пример, веруваат дека цените на овој метал во 2022 година нема да можат да се вратат на врвните вредности во 2021 година поради флуктуирачката побарувачка на потрошувачите.

Сепак, увозот на алуминиум во Кина расте, како и побарувачката од глобалната економија. „Статиста“ предвидува дека пазарот на алуминиум ќе расте за 2,6% годишно и ќе достигне 78,4 милиони тони до 2029 година.

Овој заклучок ја потврдува прогнозата на „Голдман Сакс“: до 2023 година цената на алуминиумот ќе се зголеми на 3.250 американски долари за тон, а до 2025 година – до 3.500 американски долари.

Магнезиум

Недостатокот на магнезиум доведува до тешка криза во автомобилската индустрија, бидејќи овој метал е потребен за производство на лесни и ултралесни легури.

Ситуацијата со магнезиумот е многу слична на онаа со алуминиумот. Најголемиот производител на магнезиум во светот е Кина. Волуменот се намалува бидејќи владата на земјата се обидува да ги намали емисиите пред Зимските олимписки игри 2022. Производството на магнезиум бара три пати поголема потрошувачка на електрична енергија од алуминиумот – околу 40 MWh по тон.

До неодамна, 60 отсто од целиот кинески магнезиум се топеше во провинцијата Шанкси. Овој септември, 35 од 50-те фабрики во Шанкси беа затворени. Во тоа време, никој не знаеше како растечката автомобилска индустрија ќе може да ги покрие количините што недостасуваат.

Не е изненадувачки што металот се зголеми од 2.000 долари за тон на почетокот на годината на 10.000 долари во септември.

Европската асоцијација на производители на автомобили предупредува дека доколку се потрошат резервите на магнезиум, ќе се затворат фабриките за автомобили низ Европа.

Кинеските фабрики го продолжија производството во октомври, а цената на магнезиумот падна на 5.500 долари за тон. Според CRU Group, поради доминацијата на Кина во сегментот, недостатокот на магнезиум ќе продолжи.