Какви последици ќе има руската инвазија на Украина на меѓународните патувања

161

Ова требаше да биде година на закрепнување за туристичката индустрија тешко погодена од глобалната пандемија на коронавирус, но руската инвазија на Украина можеби само што го промени тоа.

По две години прекинати патувања поради постојано менување на ограничувањата на Ковид-19, авиокомпаниите повторно се подготвуваат за затворено небо, откажувања и облак од неизвесност околу меѓународните патувања, пишува Си-Ен-Ен.

Повеќе од 30 земји досега го затворија својот воздушен простор за Русија, а Москва реагираше со иста мерка. Руската управа за цивилно воздухопловство соопшти дека од вторникот го затворила својот воздушен простор за превозници од најмалку 37 земји.

Затворен е и воздушниот простор над Украина, Молдавија и делови од Белорусија. На краток рок, тоа значи откажување летови или пренасочување на воздушните линии, но долгорочните последици за туристичката индустрија би можеле да бидат далекусежни.

Зголемувањето на трошоците за гориво ќе ги зголеми цените на патувањето

Глобалните цени на суровата нафта се искачија на повеќе од 110 долари за барел во средата, бидејќи инвеститорите стравуваат дека рускиот извоз на енергија ќе биде ограничен или запрен како резултат на конфликтот во Украина.

Овие скокови на цените ќе го поскапат секој вид патување. Заедно со потенцијално подолгите воздушни линии кои бараат повеќе гориво додека го заобиколуваат затворениот руски воздушен простор, повисоките цени на крајот ќе мора да се пренесат на потрошувачот.

Зголемувањето на цените на билетите може да доведе до помала побарувачка, што е лоша вест за индустријата која веќе се бори да ги надомести загубите поврзани со пандемијата, а да не зборуваме за инфлацијата.

Стравот за безбедност може да ја намали побарувачката

Агенцијата за воздухопловна безбедност на Европската унија, позната како EASA, предупреди на „висок ризик“ за цивилните авиони кои летаат во близина на украинската граница. Списокот на ризици го вклучува и воздушниот простор над Русија, Белорусија, Полска, Словачка, Унгарија, Романија и Молдавија.

ЕАSА во петокот ја удвои големината на предупредувачката зона околу Украина, плашејќи се дека „ракетите со среден дострел ќе навлезат во контролираниот воздушен простор“.

Агенцијата додава дека „постои особен ризик од намерно таргетирање и погрешна идентификација на цивилни авиони“.

За многу патници и членови на екипажот кои веќе се преплашени од загриженоста за коронавирус, идејата да летаат каде било во близина на зоната на конфликтот може да биде премногу.

Ковид-19 сè уште постои, а бегалската криза може да ги влоши условите

Сè уште e тука глобална пандемија со патни ограничувања и правила за карантин специфични за земјите за патување. Туристичките институции ги повикаа владите да ги укинат патните ограничувања поврзани со Ковид.

Сепак, Светската здравствена организација предупреди дека условите на терен во Украина и бегалската криза како резултат ќе го олеснат ширењето на коронавирусот.

Ефектите од потенцијалното ширење на вирусот во соседните земји би можеле да ја намалат веројатноста владите да ги ублажат ограничувањата за Ковид-19, што ќе го задржи притисокот врз туристичката индустрија.

Губење на приходите од туризмот

Според Здружението на тур-оператори на Русија (АТОР), во 2021 година, Русите направиле повеќе од 10,1 милиони туристички патувања во странство. АТОР изјави за руската државна новинска агенција дека 46,5 отсто од вкупниот туристички проток во 32 отворени земји бил во Турција, а руските туристи направиле 4,7 милиони патувања во земјата минатата година.

Се чинеше дека овие долари од туризмот добро ќе се слеваат во 2022 година, но сè се промени кога Русија започна војна против своите соседи. Дестинации кои претрпеа највисоки тековни стапки на откажување меѓу 24 и 26 февруари беа Кипар (300 проценти), Египет (234 проценти), Турција (153 проценти), Обединетото Кралство (153 проценти), Ерменија (200 проценти) и Малдиви (165) проценти, покажуваат податоците на компанијата.

Отсуството на руски туристи ќе им нанесе голем удар на оние туристички дестинации кои се многу зависни.

Никој не ја сака неизвесноста

Од инвеститори до патници, никој не сака неизвесност. Војната во Украина ја зголеми неизвесноста околу тоа дали затворањето на пристаништата и одложувањата на испораката ќе ги ограничат испораките на сè, од пченица до сурова нафта до масло за јадење.

Неизвесноста за тоа што ќе се случи следно во конфликтот, исто така, ги тера луѓето двапати да размислуваат за планираните или постоечките планови за патување.