Што прават најпрометните европски градови за борба против прекумерниот туризам

30

Како што бројот на туристи ширум светот продолжува да расте, главните европски дестинации прават големи чекори за да го контролираат масовниот туризам и да го стават неговото влијание под контрола.

Туристичките такси се една од алатките што се воведуваат или прошируваат во градовите кои најмногу се мачат со премногу посетители.

Откако бројот на туристи ширум светот се зголеми повеќе од двојно помеѓу 2000 и 2019 година, Светската туристичка организација на ОН соопшти дека оваа година може да постави нови рекорди за меѓународни пристигнувања ширум светот.

Прекумерниот туризам води до многу проблеми, од видливи како пренатрупаност на улици и јавен превоз, до долгорочни за локалното население.

Во градовите како Амстердам и Барселона, популарноста на изнајмувањето за одмор создаде недостиг на станови и ги зголеми цените за изнајмување, во некои случаи принудувајќи ги жителите да се иселат.

Од воведување или зголемување на туристичките такси, до ограничување на бројот на посетители дозволени на обиколки на историски места, главните европски дестинации прават големи промени за 2024 година.

Амстердам се фокусира на локалниот живот

Новата стратегија наречена „Обнови го својот поглед“ има за цел да го подобри квалитетот на животот на жителите преку охрабрување на посетителите да го искусат градот од локална перспектива. Тоа вклучува и намалување на привлечноста за оние кои бараат ноќен живот по кој градот одамна е познат.

На почетокот на 2024 година, Амстердам спроведе нови регулативи за приоритетно домување за студенти, наставници и полициски приправници, го ограничи бројот на приватни изнајмувања за одмор и го намали максималниот капацитет на сместување ноќевање со појадок за 30 проценти.

Исто така, градот ги ограничува дозволите за туристички ориентирани продавници за сувенири во корист на локалните бизниси како што се книжарници, салони и спортски сали. Оваа иницијатива, која трае до почетокот на 2025 година, има за цел да го зачува шармот на градот и да обезбеди поавтентично искуство за посетителите.

Значително се зголемени и туристичките такси во Амстердам, што ги прави едни од највисоките во Европа.

Дневната такса што ја плаќаа линиите за крстарење за дневните посетители скокна на 14 евра (15 долари) по лице, додека ноќниот данок вграден во цените на хотелските соби се зголеми на 12,5 отсто од цената на собите. Ова зголемување се однесува на сите видови сместување, од луксузни хотели до евтини кампови.

Барселона ја зголемува туристичката такса
Од неговата трансформација за Олимпијадата во 1992 година, каталонскиот град доживеа туристички бум.

Лидерите на Барселона испробаа различни стратегии во изминатите 10 години, со различен степен на успех.

Претходните администрации одлучија да го ограничат бројот на хотелски легла во градот, да го забранат отворањето на нови хотели во историскиот центар, да воведат систем за лиценцирање за сопствениците на имот кои планираат да ги изнајмат своите станови како апартмани за краткорочни одмори и да го ограничат бројот на учесници на прошетки со водич во стариот град.

Неодамна, градските власти се свртеа кон туристичките такси. Покрај веќе постоечката туристичка такса што важи за сите посетители кои ноќеваат, Барселона сега наплаќа и такса за пристигнување на патници со крстаречки брод, која ја плаќаат линиите за крстарење.

Средствата собрани од такси возилата ќе се насочат во проекти за локален развој, од туристички рути до културни места до јавни тоалети на плажите.

Дополнителните мерки насочени кон бродовите за крстарење вклучуваат затворање на некогашното пристаниште за крстарење во центарот на градот, принудувајќи ги големите бродови да се закотват подалеку. Овој потег, исто така, го намали максималниот број на бродови за крстарење што можат да се закотват во Барселона од осум на седум.

Венеција го ограничува бројот на туристи
Убавината и романтиката на Венеција се непобитни, но лидерите на градот се соочуваат со повеќе проблеми од кој било друг европски град. Венеција буквално се урива, а штетите од поплавите се зголемуваат од година во година.

Додека туризмот порасна на неверојатни 30 милиони годишно, населението опадна од 175.000 на само 53.000 во последните 70 години.

Останатите жители на градот се вклучени во долгорочна борба против туризмот со бродски крстарење. Противниците на крстарењата тврдат дека бродовите ја оштетиле вековната инфраструктура и негативно влијаеле на деликатниот екосистем на лагуната.

На повеќето големи линии за крстарење сега им е забрането да се приклучуваат во самата Венеција, при што некои линии за крстарење избираат да се закотвуваат на еден час или повеќе од градот.

Во 2024 година, Венеција воведува две значајни мерки за ублажување на прекумерниот туризам. Прво, почнувајќи од 1 јуни, големината на групите на турнеи во историскиот центар и островите како Мурано и Бурано ќе биде ограничена на 25 луѓе.

Тоа е приближно половина од капацитетот на стандардниот туристички автобус, што ќе ги принуди тур-операторите да го преиспитаат својот пристап. Ова правило има за цел да го олесни сообраќајот на пешаците и да ја намали бучавата, а истовремено да ги забрани преносните звучници и да ја охрабри употребата на слушалки.

Второ, Венеција ќе спроведе такса за дневни посетители за време на Феста ди Сан Марко што се одржа на крајот на април. Овој пробен период, кој има за цел да го деконгестира градот без мотив за профит, бара од дневните посетители да се регистрираат онлајн и да купат билет од пет евра, достапен преку QR код.

Постојат одредени исклучоци, но главната цел е да се промовира одржливиот туризам и да се заштити кревката инфраструктура на Венеција од штетните ефекти на прекумерниот туризам и еколошките предизвици.