Тојота бележи рекорден профит: Очекуваат да продадат 9,5 милиони автомобили оваа година

15

Тојота ја удвои својата нето добивка во фискалната година која заврши во март, бидејќи силната продажба на возила и поволниот девизен курс ги зголемија резултатите за водечкиот јапонски производител на автомобили.

Годишен профит на Toyota Motor Corp. изнесуваше 4,9 трилиони јени или 31,9 милијарди долари, во споредба со 2,45 трилиони јени една година порано, или околу 16 милијарди долари, додека продажбата скокна за 21 отсто – на 45 трилиони јени или 290 милијарди долари, објави компанијата.

Резултатите ја надминаа проекцијата на сопствената добивка на Тојота од 4,5 трилиони јени (29 милијарди долари), објави АП, бидејќи нејзината глобална продажба се зголеми на 9,4 милиони возила од 8,8 милиони возила во претходната фискална година.

Продажбата на хибриди беше добра, иако Тојота нагласи дека работи напорно за да понуди различни електрични возила, вклучувајќи електрични возила со батерии, модели со приклучок и модели со горивни ќелии.

Слабиот јен беше голем плус за Toyota, која ги прави луксузните модели на седанот Camry, Prius хибрид и Lexus. Американскиот долар во просек изнесуваше 145 јапонски јени во текот на минатата фискална година, во однос на 135 јени една година порано, според Тојота.

За кварталот јануари-март, Toyota заработи 997,6 милијарди јени, или 6,4 милијарди долари, од 552 милијарди јени една година порано, со 11 трилиони јени (71 милијарди долари) во продажба, од 9,7 трилиони јени или 62 милијарди долари.

Компанијата, со седиште во централниот јапонски град Тојота, сега очекува да продаде 9,5 милиони возила оваа фискална година, а продажбата се очекува да се зголеми во САД и остатокот од Азија.

Тојота рече дека ќе направи клучни инвестиции во области како што се технолошките истражувања во наредните месеци за да се одржи долгорочен раст.

Таа очекува нејзината нето добивка за фискалната година до март 2025 година да падне за речиси 28 отсто на 3,57 трилиони јени (23 милијарди долари), при што трошоците ги покриваат и инвестициите во работниците.

„Последните резултати покажуваат дека нашите напори вродија со плод, но мора да продолжиме да растеме со визијата да станеме компанија за мобилност“, изјави извршниот директор Коџи Сато за новинарите.

Тојота мора да се соочи со предизвиците на бројните технолошки промени и да развие еколошки возила, со препознатлива репутација за безбедност и квалитет.

Автомобилската индустрија претрпува голема трансформација од старите бензински мотори, особено на пазарите како Кина, каде доминираат електричните возила, а некои аналитичари велат дека производителите на автомобили како Тојота можеби ќе останат зад себе.

Како и другите производители, Тојота беше тешко погодена од недостиг на компјутерски чипови и други компоненти за време на пандемијата. Сепак, последните резултати покажуваат дека таа се опорави од производствената криза.