Во Кина го продаваат за 20.500 евра, а во ЕУ за 42.000. Брисел најави жесток одговор

76

Европската комисија ги истражува кинеските производители на електрични автомобили од октомври минатата година. Брисел ги сомничи дека им нанесуваат штета на европските производители со нелојална конкуренција, пишува Форбс.

Во март, Комисијата објави дека нашла доволно докази дека увозот на нови електрични возила од Кина во Европа претставува нелојална конкуренција. Комесарот за трговија Валдис Домбровскис пред неколку дена во Брисел изјави за Политико дека истрагата може да заврши „пред летните одмори“.

Голема заработка во Европа
Кинеските производители остваруваат големи профити од продажбата во ЕУ, според неодамнешниот извештај на аналитичката компанија „Родиум“. Пример: еден од најголемите производители, BYD, со моделот Seal U, кој во Кина се продава за 20.500 евра, а во ЕУ за 42.000 евра, на домашниот пазар остварува профит од околу 1.300 евра, а 14.300 евра по автомобил во Европа.

Субвенциите што ги дава кинеската влада на производителите за истражување и развој и за основање фабрики не се единствената причина зошто кинески производител може да произведува електрични автомобили по значително пониска цена од неговата американска или европска конкуренција.

Втората е цената на батеријата, која претставува 30 до 40 проценти од цената на електричното возило. Според податоците на Меѓународната агенција за енергетика, ова е за една петтина помалку отколку во Европа и САД. Истото важи и за челик и други компоненти.

Кинеските компании сега се обидуваат да се возат на бранот зголемена побарувачка на електрични возила во Европа, што практично сите земји дополнително го поттикнуваат со субвенции. Големите производители BYD и SAIC веќе планираат сопствено производство на стариот континент. Големиот вишок капацитет на кинеската индустрија, сепак, предизвикува страв кај креаторите на политиката дека притисокот врз европскиот пазар наскоро би можел да се зголеми.

До 2027 година кинеските автомобили ќе држат 20 отсто од пазарот?
Минатата година, според анализата објавена од „Фајненшл тајмс“ и „Волстрит журнал“, еден од пет електрични автомобили што се продаваат во Европа има кинеско потекло. Оваа година може да биде еден од четири. Ако се ограничиме само на кинеските брендови, нивниот удел е 11 отсто, а до 2027 година би можел да се зголеми на 20 отсто, покажува анализата на здружението за транспорт и животна средина во Брисел, пренесуваат странските медиуми.

Политико доби увид и во писмата што Европската комисија ги испратила до кинеските компании BYD, SAIC и Geely на крајот на април, во кои ги предупредуваат примателите дека не и ги доставиле сите потребни податоци за пресметување на уделот на субвенцијата во цената на нивното електрично возило.

Според написот, Комисијата побарала од компаниите информации за субвенциите, работењето и синџирите на снабдување. Во дописот наведува дека доколку не ја добие информацијата, врз основа на расположливите податоци ќе ја утврди висината на увозната давачка за електрични возила. Ова сугерира дека данокот исто така може да биде висок.

Адвокатите на кинеските компании не ја коментираа содржината на писмата.

Францускиот модел на субвенции
Франција беше главниот иницијатор на бриселската истрага против кинеските производители. Пред извесно време веќе го ограничи нивното пробивање на домашниот, француски пазар со менување на правилата за субвенции за електрични возила. Таа ги поврза со јаглеродниот отпечаток, со што ги елиминираше кинеските производители од понудата на субвенционирани возила на францускиот пазар.

Германија е многу порезервирана кога се во прашање дополнителните царини на кинескиот увоз. Автомобилските здруженија предупредуваат дека царините може да доведат до трговска војна меѓу ЕУ и Кина и да загрозат многу работни места во Германија, за кои кинескиот пазар е многу важен.

Исто така важи и обратното: Европа е најголемиот пазар за продажба на кинески електрични возила. Затоа, се очекува Си Џинпинг и францускиот претседател Емануел Макрон значаен дел од разговорот да посветат на субвенциите за електрични возила, пишува Politico.

Одговор од Кина
Претходно оваа година, Кина објави слична истрага за можна нелојална конкуренција за увезени алкохолни пијалоци од Европа, што некои го гледаа како одговор на најавата на Европа за зголемени царини за електричните автомобили. Главната цел наводно е францускиот коњак.

Како што пишува Политико, истрагите како онаа што моментално ја води Европската комисија обично завршуваат со воведување или зголемување на царините за увоз во ЕУ. Во моментов има увозна царина од 10 отсто за електрични возила.

Комисијата може да одреди различни проценти за поединечни производители, но најверојатно ќе одреди повисока увозна давачка за целиот кинески пазар.

Веќе споменатиот извештај на аналитичката компанија „Родиум груп“ покажа дека кинеските производители на електрични возила се толку конкурентни што би профитирале дури и со увозни давачки од 15 до 30 отсто, како што планира ЕУ. Аналитичарите сметаат дека нанесувањето „сериозна болка“ ќе донесе тарифи од 50 проценти од цената. Ова ќе ја зголеми цената на кинеските автомобили за увозниците и крајните клиенти во Европа.